دوست دارید یاد بگیرید که اخبار را به روشی جدید و مفیدتر مطالعه کنید؟
پیش بینی اخبار چطور؟
این رویکرد را هزاران بار دیدهاید: اخبار خوب (یا بد) وجود دارند، اما بازارها برخلاف آنچه که «بایستی» انجام دهند، عمل میکنند و تمام منطق را به چالش میکشند. با مطالعه این کتاب دلایل وقوع این بی منطقی را فرا میگیرید.
دلایل آن در یک عبارت خلاصه میشود: خلق و خوی اجتماعی. موج های خلق و خوی اجتماعی بر هر جنبه ای از زندگی تان تأثیر می گذارد. آنها علاوه بر بازار سهام، لحن سیاست مداران، سرگرمی های عمومی، اقتصاد و موارد دیگر را نیز تنظیم می کنند.
هنگامی که این روندها را درک کردید، می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. جامعه در کل نمی تواند این کار را انجام دهد، اما یک فرد می تواند.
نظریه پرچتر دنیایی کاملا جدید به روی تان باز خواهد کرد. این نظریه، هیجان انگیز، از نظر فکری کامل، سرگرم کننده و کاربردی است. بسیاری از خوانندگان می گویند که زندگی آنها را تغییر داده است. بله، شما یاد می گیرید که اخبار را به روشی جدید و بسیار مفیدتر بخوانید. حتی ممکن است شروع به پیش بینی اخبار کنید.
نظریه علیت-اجتماعی (Socionomic) در بازار مالی پیشنهاد می کند که بازارهای اقتصادی و مالی اساساً با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت ها در هر دو سطح فردی و کلی آشکار می شوند و از زمینه های متضاد اطمینان نسبی در بازار اقتصادی در مقابل عدم اطمینان فراگیر در بازار مالی ناشی می شوند. تولیدکنندگان و مصرفکنندگان در بازارهای اقتصادی به دلیل آگاهی از ارزشهای خود، آگاهانه عقل را در تصمیمگیری به کار میگیرند. این امر منجر به قیمت گذاری عینی با انگیزه بیرونی می شود؛ سفته بازان در بازارهای مالی به دلیل ناآگاهی از اقدامات آینده دیگران، انگیزه های گله ای را به صورت ناخودآگاه برای تصمیم گیری هایشان به کار می گیرند. این منجر به قیمت گذاری ذهنی با انگیزه درون زا می شود.
انگیزههای متضاد تولیدکنندگان و مصرفکنندگان باعث میشود که بازارهای اقتصادی به سمت تعادل، بازگشت به میانگین و ثبات قیمت( در فرآیندی که در سطح فردی با به حداکثر رساندن مطلوبیت و در سطح کلی توسط قوانین عرضه و تقاضا تنظیم میشود) گرایش پیدا کنند. انگیزه های مخالف سفته بازان باعث می شود که بازارهای مالی در فرآیندی که در سطح فردی با دستورات خود انگیخته و در سطح کلی توسط قانون الگوی رفتار گله ای تنظیم می شود، به سمت پویایی گرایش پیدا کنند. مدل قیمت گذاری برای بازارهای اقتصادی، سیر تصادفی است. مدل قیمت گذاری برای بازارهای مالی یک فراکتال سلسله مراتبی به نام اصول موجی است که در مدل موجی الیوت توضیح داده شده است. تئوری اقتصادی نئوکلاسیک و در امور مالی، فرضیه بازار کارآمد از تشخیص همه این تمایزات ناتوان هستند و قوانین علیت اقتصادی را بهطور نامناسبی برای حوزه مالی اعمال میکنند. نظریه علیت اجتماعی یک چالش جزئی برای فرمولاسیون های مرسوم نیست، بلکه در تمام موارد اصلی کاملاً در تضاد با آنها است. هدف علیت اجتماعی این است که هم از لحاظ نظری سازگار و هم با تجربیات سازگار باشد.
نظریه علّیت اجتماعی (Socionomic) حاصل تلاش 13 ساله رابرت پرچتر است. این کتاب شامل فصل هایی که با پشتیبانی دوازده محقق، نویسنده و تحلیلگر دیگر تهیه شده است. نظریه پرچتر بر خلاف علم تاسف بار اقتصاد، بدیع، هیجان انگیز و از نظر فکری کامل کننده است. هر فصل این کتاب، تاثیر عوامل برونزا بر روندهای قیمتی بازارهای مالی را رد می کند و بینشی اساسی در ارائه یک مدل منسجم با کاربرد در دنیای واقعی ارائه می دهد. این کتاب تمایزی اساسی بین امور مالی و اقتصاد ترسیم می کند و هر دو زمینه را با رفتار اجتماعی انسان پیوند می دهد. داوران برتر چندین رشته، این کتاب را تحسین کرده اند. پروفسور «تری برنهام» آن را “بهترین کتابی که تا به حال در بازارهای مالی نوشته شده ” نامیده است. نظریه علّیت-اجتماعی (Socionomic) با گذشت زمان، تفکر هر فعال دنیای مالی را متحول خواهد کرد. آن را بخوانید و جزو اولین ها باشید.
گزیده ای از فهرست کتاب:
بخش اول: فقدان علل برونی در بازارهای مالی
فصل ۱: افسانه تلاطم ها
فصل ۲: خطای متعارف علت برون زا و واکنش منطقی در امور مالی
فصل ۳: سیاست های بانک مرکزی نرخ های بهره را کنترل نمی کند.
فصل ۴: رشد سهام پس از حمله به چارلی ابدو یک «واکنش منطقی » نبود
فصل ۵: زمان یک مدل جدید فرا رسیده
بخش دوم: نظریه علّیت اجتماعی شناسی
فصل ۶: ساختار نظریه علّیت اجتماعی
فصل ۷: جامعه سنج و کاربرد آن
فصل ۸: علّیت اجتماعی و مدل موجی الیوت چارچوبی برای پیش بینی زمان تأخیر اخبار ارائه می کنند
فصل ۹: آیا مطالعات دانشگاهی جدیدی انجام شد؟ توییت ها و وبلاگ ها قیمت سهام را پیش بینی می کنند
فصل ۱۰: از مشاهده تا پیش بینی
فصل ۱۱: علّیت اجتماعی معیارهای ابطال پذیری و پیش بینی پذیری را برآورده می کند
بخش سوم: نظریه علّیت اجتماعی در بازارهای مالی
فصل ۱۲: دوگانگی مالی/اقتصادی
فصل ۱۳: مبانی علّیت اجتماعی با مبانی اقتصاد در تعارض است
فصل ۱۴: طیف اقتصاد و علّیت اجتماعی در بازارها
فصل 15: دوگانگی مالی/اقتصادی در پویایی رفتار اجتماعی: دیدگاه علّیت اجتماعی
بخش چهارم: رفتار گله ای و خلق وخوی اجتماعی
فصل ۱۶: رفتار گله ای ناخودآگاه به عنوان مبنای روان شناختی روندها و الگوهای بازارهای مالی
فصل ۱۷: رفتار گله ای در بازارهای مالی به صورت فراکتال و جهان شمول است
فصل ۱۸: قدرت شگفت انگیز اسطوره سازی از علت برون زا و تفکر اجماع برای ربودن ذهن سرمایه گذاران
فصل ۱۹: در مورد خلق وخو، رفتار گله ای و فرضیه های جایگزین
فصل ۲۰: آیا جمعیت واقعاًعاقل هستند؟مطالعه تأییدمی کند که رفتار گله ای اثرخرد جمعی را تضعیف می کند
بخش پنجم: نظریه علّیت اجتماعی در مقابل تفکر متعارف
فصل ۲۱: برون یابی خطی در مقابل برون یابی فراکتال
فصل ۲۲: امواج الیوت در مقابل عرضه و تقاضا: بازار نفت
فصل ۲۳: نظریه های محبوب حباب در مقابل مدل موجی الیوت
فصل ۲۴: تضاد نظریه علّیت اجتماعی با برخی اصول مکتب اتریشی
فصل ۲۵: تضاد نظریه علّیت اجتماعی با نظریه های تکنوکراتیک کینزی و پولی
بخش ششم: تقدم خلق وخوی اجتماعی در علّیت مالی- بازاری
فصل ۲۶: خلق وخوی اجتماعی باعث ایجاد احساس اطمینان و عدم اطمینان میشود
فصل ۲۷: خلق وخوی اجتماعی بر نظرات کلی در مورد کاهش/افزایش تورم تأثیر میگذارد
فصل ۲۸: خلق وخوی اجتماعی بر لحن جلسات هیئت مدیره فدرال رزرو تأثیرگذار است
فصل ۲۹: شک و تردید در مورد «کارگردانان قدرتمند » می تواند شما را از جمعیت متمایز کند
فصل ۳۰: رابطه پیشنهادی بین انگیزه رویکرد جمعی-اجتناب و خلق اجتماعی
فصل ۳۱: خلق وخوی اجتماعی و اقتصاد مالی
بخش هفتم: متاتئوری و رابطه نظریه علّیت اجتماعی با سایر نظریه ها
فصل ۳۲: بنیاد فرانظری علّیت اجتماعی
فصل ۳۳: علّیت اجتماعی شناسی: یک پارادایم جدید و فرانظری سازگار با علوم اجتماعی
فصل ۳۴: رفتار گله ای: یک بررسی یکپارچه بین رشته ای از دیدگاه علّیت اجتماعی
فصل ۳۵: مروری بر ادبیات خلق وخوی اجتماعی
فصل ۳۶: نظریه علّیت اجتماعی دربازار مالی و نهاد خلق و خوی اجتماعی: پارتو وجامعه شناسی غریزه و عقلانیت
فصل ۳۷: فردگرایی روش شناختی در مقابل کل گرایی روش شناختی و حل آنها در نظریه علّیت اجتماعی
فصل ۳۸: دکتر وین دی پارکر، نظریه پرداز علّیت اجتماعی شناسی، در 61 سالگی درگذشت
بخش هشتم: و برای دسر…
فصل ۳۹: بازی فکری: تئوری تنزیل در مقابل نظریه علّیت اجتماعی
فصل ۴۰: استفاده از علّیت اجتماعی جهت پیش بینی روند محبوبیت نظریه های مالی
فصل ۴۱: تنظیم مستقیم سوابق علوم علّیت اجتماعی
فصل ۴۲: یکمحقق شناخته شده، علّیت اجتماعی شناسی را می پذیرد
فصل ۴۳: دو مجله محبوب علمی، فرضیه علّیت اجتماعی شناسی را بررسی نمودند
فصل ۴۴: مصاحبه با رابرت پرچتر در مورد منشأ و آینده علم علّیت اجتماعی